Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Strona główna

Ogłoszenie dla kandydatów - przyjmowanie świadectw

W związku z ogólnopolskim zakończeniem roku szkolnego 2021/2022 w naszej szkole przyjmowanie kopii

świadectw rozpoczynamy 24.06.2022r od godziny 13.00.

Dzień otwarty 20 maja 2022r

Dzień Otwarty w I Katolickim Liceum Ogólnokształcącym

im. Świętej Rodziny w Siedlcach

 

MIEJSCE: I KLO w Siedlcach, ul. Biskupa Świrskiego 54

TERMIN:2O maja 2022 roku w godz. 9:00-15:00

 

Czytaj więcej: Dzień otwarty 20 maja 2022r

Dzień Otwarty w I Katolickim Liceum Ogólnokształcącym 22 IV 2022 roku za nami

Wiosenny poranek 22 kwietnia 2022 roku rozpoczął się nietypowo. Już po godzinie ósmej w I KLO zaczęli pojawiać się wyczekiwani goście. O dziewiątej szkolna aula wypełniona już była ósmoklasistami. Podczas całego dnia otwartego naszą szkołę odwiedziło ponad 400 uczniów różnych szkół podstawowych z Siedlec oraz bliższych i dalszych okolic. To dla nich uczniowie, nauczyciele oraz inni pracownicy Katolika przygotowali różnorodne atrakcje.

dzowt2022

Zanim ósmoklasiści rozpoczęli zwiedzanie, mieli okazję wysłuchać najważniejszych informacji na temat naszej szkoły. Ofertę edukacyjną zaprezentowała p. Agnieszka Wierzbicka, a zasady rekrutacji przedstawiła p. Elżbieta Urban. O możliwości zakwaterowania w bursie opowiedział ks. Witold Juszczuk. Uczniowską perspektywę nauki w Katoliku przybliżył członek Samorządu Szkolnego - Gustaw Rosiński. Goście obejrzeli też film ukazujący bazę szkoły i przybliżający panującą w niej atmosferę. Zwieńczeniem informacyjnej części spotkania było ogłoszenie konkursu Genialny Ósmoklasista.

W auli odbyło się również spotkanie informacyjne z rodzicami, podczas którego Ks. Dyrektor Jacek Władysław Świątek przybliżył idee wychowania i kształcenia w I KLO, a przewodnicząca szkolnej komisji rekrutacyjnej p. Elżbieta Urban odpowiedziała na pytania dotyczące zasad przyjmowania do szkoły.

Czytaj więcej: Dzień Otwarty w I Katolickim Liceum Ogólnokształcącym 22 IV 2022 roku za nami

Dzień Otwarty w I Katolickim Liceum Ogólnokształcącym im. Świętej Rodziny w Siedlcach

 

co?        F    Dzień Otwarty

gdzie?   F    I KLO w Siedlcach, ul. Biskupa Świrskiego 54

kiedy?   F    22 kwietnia 2022 roku w godz. 9:00-16:00

 

PROGRAM

Czytaj więcej: Dzień Otwarty w I Katolickim Liceum Ogólnokształcącym im. Świętej Rodziny w Siedlcach

Plakat rekrutacyjny


PLAKAT 2022m
 

fot. p. Wojciech Miszczak

Nauczanie dwujęzyczne

Wprowadzenie-idea edukacyjna nauczania dwujęzycznego

           Dwujęzyczność polega na umiejętności posługiwania się wszystkimi sprawnościami w języku ojczystym i wybranym języku obcym oraz na częstym używaniu obydwu języków w różnych sytuacjach i z różnymi uczestnikami komunikacji. O osobie dwujęzycznej mówimy wówczas, gdy  posługuje się równie swobodnie dwoma językami. Stało się to szczególnie ważne w ostatnich latach, gdy zwiększyły się możliwości wyjazdu za granicę nie tylko turystycznie, ale też w celach edukacyjnych.

           Kształcenie dwujęzyczne sprawia, że język obcy służy do przyswajania sobie czegoś więcej niż tylko samego języka. To edukacyjna przygoda pozwalająca na wszechstronny rozwój osobowości oraz naukę odpowiedzialności i otwartości wobec ludzi i świata. Nauczanie dwujęzyczne pozwala na stosowanie języka obcego w szerokim zakresie również jako narzędzia do poznawania wiedzy z innych przedmiotów. Co więcej, daje dodatkowy atut, jakim jest możliwość kontynuacji studiów w języku obcym w Polsce, czy na świecie. Obserwujemy, że pewna grupa absolwentów I KLO już zdecydowała się na studia w krajach anglojęzycznych lub rozwój swojej kariery zawodowej zagranicą.

         Zjawisko dwujęzyczności coraz częściej jest przedmiotem badań prowadzonych przez psychologów i lingwistów. Szczególne zainteresowanie naukowców dotyczy wpływu posługiwania się dwoma językami na sprawność poznawcza człowieka. Według naukowców, wysiłek związany z posługiwaniem się dwoma językami może wzmagać dopływ krwi do mózgu i aktywować połączenia nerwowe, co jest nie bez znaczenia w sytuacji, gdy realizowany program nauczania i wymagania edukacyjne w naszej szkole stoją na bardzo wysokim poziomie.

            W systemie nauczania dwujęzycznego przyswaja się język, który ma się stać skutecznym instrumentem. Założenie jest takie, że uczeń, a potem student dwujęzyczny, opanowuje funkcjonalną znajomość języka plus strategię czytania i rozumienia tekstów w obcych językach. Takie operowanie językiem jest potrzebne na przykład na stypendiach Erasmusa, kilkumiesięcznych pobytach na studiach za granicą czy innych zagranicznych stypendiach, bo wówczas liczy się umiejętność zrozumienia wykładu z określonej dziedziny, przeczytania fachowej książki, ogarnięcia specyficznego problemu, a zatem pozwoli to zapewnić naszym absolwentom lepszy start na następnym etapie edukacyjnym.

          Paradoksem jest bowiem fakt, że większość uczy się języka ogólnego, który jest mało przydatny w konkretnych, życiowych przypadkach. W tym kontekście nauczanie języka ogólnego przegrywa, widać więc wyższość nauczania dwujęzycznego, opartego na czytaniu całych sekwencji, z których trzeba zrozumieć zdania i wyciągnąć wnioski z całego tekstu. Tego klasyczne nauczanie języka obcego nie uczy. Dwujęzyczność pozwoli naprawić to w jakimś zakresie.

          Idea utworzenia klasy dwujęzycznej powstała w I KLO już w pierwszych latach działalności szkoły. Miniony czas był okresem kształcenia, przygotowania kadry, nowoczesnej bazy lokalowej, pomocy dydaktycznych, nabierania przez nauczycieli doświadczeń w kierunku nauczania dwujęzycznego. Od jakiegoś czasu obserwujemy również rosnące zainteresowanie nauczaniem dwujęzycznym w środowisku lokalnym.

        Uwzględniając powyższe czynniki oraz stosując się do wskazań Ministerstwa Edukacji Narodowej I KLO w Siedlcach otworzyło w roku szkolnym 2011/2012 klasę dwujęzyczną z wykładowym językiem angielskim.

 

Cele wprowadzenia nauczania dwujęzycznego w I KLO:

- Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez ubogacenie i poszerzenie oferty edukacyjnej.

- Wykształcenie absolwenta dwujęzycznego posługującego się biegle językiem angielskim.

- Umożliwienie zdawania uczniom matury dwujęzycznej.

- Wyjście naprzeciw oczekiwaniom społeczności lokalnej.

 

Organizacja nauczania dwujęzycznego w I KLO:

          Oferta edukacyjna na przyszły rok szkolny obejmuje kształcenie w klasie dwujęzycznej z językiem wykładowym angielskim, tworzonej wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. 2019 poz. 639).

          W klasie tej realizowane będą w zakresie rozszerzonym język angielski oraz geografia.

         W klasie przez cztery lata językiem wykładowym przedmiotów: matematyka, geografia, biologia jest język angielskiego. Zajęcia z tych przedmiotów w minimum 50 % będą prowadzone w języku angielskim, elementy nauczania w języku obcym będą wprowadzone także na godzinie wychowawczej.

Zajęcia edukacyjne w klasie dwujęzycznej poprowadzi doświadczona kadra nauczycieli mająca kilkuletnią praktykę w prowadzeniu takich zajęć. W niedalekiej przyszłości kadra prowadząca zajęcia w języku angielskim będzie poszerzona. Szeroka perspektywa tej idei zakłada, iż w języku angielskim będą prowadzone inne zajęcia, a także redagowanie strony internetowej w języku angielskim oraz projekt e-Twinning jako element wymiany międzynarodowej prowadzonej w I KLO od 2009 r.

           Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne umożliwią kształcenie kompetencji językowych przez studiowanie oryginałów arcydzieł literatury angielskiej i amerykańskiej (lub ich fragmentów) oraz pogłębioną edukację filmową przez uczestnictwo w projekcjach w wersji oryginalnej. W proces kształcenia wpisuje się również współpraca z instytucjami kultury anglojęzycznej oraz kontynuowanie istniejącej w szkole tradycji wyjazdów edukacyjnych do Anglii.

           Powyższe działania umożliwią osiągnięcie biegłości w posługiwaniu się językiem angielskim przez znaczne poszerzenie zasobu leksykalnego i automatyzację użycia struktur semantycznych i syntaktycznych, co ułatwi uczniom sprostanie wymaganiom określonym w wymaganiach edukacyjnych i standardach egzaminacyjnych.

           

 

Bursa

str1

str2